Rejser

    Udfordrende undervisning

    Læs mere

      Adventure of your life

      Læs mere

        Oprigtig Tro

          Ægte Fællesskab

          Rejser

          Efterskolen opleves for trang, du har brug for få luften fornyet på værelset, Mariager er en lille by. Fortvivl ikke!

          Vi tager på rejser i ind og udland, så du kan blive udfordret og få udvidet din viden om verden.

          Der er en introtur, hvor du får klippegrund under fødderne, og får god mulighed for at ligge i arm med dine nye venner på skolen. Nøgleord er: nærhed, oplevelse, klatring, socialisering.

          Når dagen bliver korte, og lyset mindre og skoleugen lang. Bryder vi hverdagen med en lejr i Søhøjlandet. Her er nøgleord: fordybelse, identitet, personlighed og sport, vand, masser af vand.

          8. og 9. klasse skal i januar give sneen og bakkerne nogle tæsk. Danmarks nye styrtløbdronning/konge skal findes på vores skitur. Nøgleord: Røde kinder, høj energi, fælleskab, og overvindelse af sig selv. For de mere kultur og shopping-minded, går turen til en europæisk storby.

          Særligt for 10. klasse, kan du i marts opleve halvanden uge til enten USA eller Tanzania. Besku naturen, brug sproget, besøg lokalbefolkningen, se monumenter og facinerende bygningsværker, smag på verden, få nye venner. Nøgleord: Kulturmøde, historie, sprog, verdensborger.

          I foråret er det London – calling, vores fede udlandstur. Få luftet de engelske gloser, find vej i undergrunden, følg efter Harry Potter, musicals og slidte fodsåler. Nøgleord: facination, dannelse, selvstændighed, kultur og en på opleveren.

           

          Dannelse virker som et gammelt og slidt ord. Men vi er på frydensberg bevidste om vores rolle i at undestøtte de unges selværd og identitetsdannelse. Her indgår vores ture og rejser, som en væsentlig byggesten i den alsidige personlige udvikling og som en levende del af kundstilegnelsen. Eleven får mulighed at sætte sine færdigheder i spil, og alt forskning viser at det er her læringen er størst. Vi ønsker, at eleverne oplever en åbenhed for forskellige kulturer, og vi vil at give dem gode forudsætninger, til at forstå, navigere i, og påvirke det samfund vi lever i.