Regler
Hvorfor regler?
Regler og forventninger på Frydensberg Efterskole er ikke bare en liste over dos and don’ts; de udgør grundlaget for vores fællesskab og understøtter vores mission om at skabe et trygt, inkluderende og støttende læringsmiljø for alle vores elever.
For det første giver reglerne rammer og struktur. Ved at etablere klare forventninger til adfærd og ansvarlighed hjælper vi med at skabe en atmosfære, hvor eleverne kan fokusere på deres læring og personlige og sociale udvikling uden unødvendige distraktioner eller bekymringer.
Reglerne er også et redskab til at lære om respekt, hensyn, ansvar og konsekvenser. Ved at opretholde konsekvenser for overtrædelser af reglerne lærer eleverne vigtigheden af at tage ansvar for deres handlinger og træffe informerede valg. Dette bidrager til at opbygge karakter og styrke deres evne til at håndtere udfordringer og modgang.
Samlet set er reglerne på Frydensberg Efterskole ikke blot begrænsninger, men snarere fundamentet for vores fællesskab og en integreret del af vores bestræbelser på at skabe et meningsfuld og berigende år for alle vores elever.
Grundregler
Grundreglerne er rammen for at fællesskabet på Frydensberg skal være trygt og rart at være en del af. Derfor er det vigtigt for os, at du tydeligt forstår de fem grundregler og på forhånd kender konsekvensen ved at bryde én af dem:
Forventninger
På Frydensberg bliver fællesskabet i løbet af et skoleår som en udvidet familie. Du vil møde voksne, der viser dig tillid og støtter dig i at få et livsforvandlende år på efterskole. Men som elev har du også et ansvar for dig selv og for fællesskabet. Som elev på Frydensberg har vi derfor følgende 10 forventninger til dig: